H&M

H&M logo 1999 rgb

H&M en UNICEF zijn internationale partners. Sinds 2004 werken zij intensief samen om het leven van kinderen te verbeteren.

All for Children

Tijdens de All for Children campagne brengt H&M een speciale kindercollectie uit in de herfstperiode, verkrijgbaar in enkele winkels in België, waar H&M 25% van de verkoopprijs schenkt aan UNICEF.

H&M heeft in 2009 samen met UNICEF het All for Children initiatief opgezet in India. Het All for Children programma heeft er als doel om kinderen uit de katoenproducerende industrie te halen en toegang te geven tot onderwijs, gezondheidszorg en voeding.

In 2012 is het All for Children programma uitgebreid naar Bangladesh, een van de grootste kledingindustrieën. Het doel is om er meer kinderen naar school te laten gaan, en voor een betere kwaliteit van onderwijs, ‘life skills’ trainingen en sociale zekerheid te zorgen.

Het doel is om via de All for Children campagne meer dan 1,7 miljoen kinderen te bereiken.

 H&M Conscious Foundation

Recent is UNICEF een samenwerking aangegaan met de H&M Conscious Foundation, een aan het merk gelieerde, onafhankelijke stichting. Samen zullen zij een wereldwijde campagne voeren gericht op een goede ontwikkeling van kinderen in de eerste levensjaren. De H&M Conscious Foundation investeert de komende jaren 9,3 miljoen dollar en wil dat landen hun beleid aanpassen gericht op een goede ontwikkeling voor jonge kinderen.