ING

ing-big

Partner van UNICEF België sinds 2005.

Zo steunt ING UNICEF

Fondsenwerving bij personeel, klanten en partners via ING Peter- of Meterschap, sportieve evenementen en andere activiteiten. De verschillende acties van de ING medewerkers kan u terugvinden op de ING actiepagina: http://action.unicef.be/events/ing-nl Giften afkomstig van het personeel worden verdubbeld door de werkgever.

Gekozen project

Het programma “ING Power for Youth” dat door UNICEF wordt beheerd, wil kansarme jongeren de middelen en de vaardigheden geven om de ondernemers, werknemers en leiders van morgen te worden.

Het is de bedoeling om tegen 2018 hulp te bieden aan 335.000 jongeren in Nepal, Zambia, de Filipijnen, Kosovo, Montenegro en Indonesië om hen de kans te geven hun eigen toekomst te verbeteren.

Kijk hoe Mohamed arts wordt met de steun van ING.

Getuigenissen

Valérie Ghesquière, bediende bij ING:

“Eerder dit jaar organiseerden we voor ING de 4e editie van onze “FM Quiz for Chances for Children”. Het hoofddoel hiervan is uiteraard om geld in te zamelen voor dit belangrijk en bewonderenswaardig goed doel, maar ook om mensen dichter bij elkaar te brengen en bewustzijn te creëren in een aangename en collegiale sfeer. Dit is redelijk belangrijk aangezien een heel aantal onder ons niet beseft hoe weinig tijd en moeite het vergt om écht een verschil te maken. Deze boodschap overbrengen op een evenement dat niet alleen eenvoudig, maar ook toegankelijk voor is iedereen, zoals een quiz, zou de toetredingsdrempel kunnen verlagen; het zorgde er voor ons alvast voor om een goede mix van collega’s in te kunnen zetten.
Het was zeker hartverwarmend om opnieuw een zeer sterke betrokkenheid van collega’s te zien, niet alleen door zich volledig in te zetten voor de deelname aan de quiz, maar ook door een helpende hand te bieden binnen de organisatie en door dit succesvol evenement te verspreiden naar andere departementen; wat alle verschil maakt.
Op een toffe manier een goede samenwerking hebben (misschien met een tikkeltje competitiviteit!), mogelijks onze algemene kennis verbeteren,… al dat zonder de focus te verliezen op het hoofddoel: geld inzamelen om een toekomstige generatie te helpen met de toegankelijkheid tot educatie om hen zo de beste kansen te garanderen om hun potentieel optimaal te benutten. Laten we eerlijk zijn, dit is waarschijnlijk de meest belangrijke investering van allemaal om te ondernemen en redelijk passend voor wij die werkzaam zijn op de financiële markt.”

Frédérique Rezette, bediende bij ING:

“Eind mei werd een FUN-golfcompetitie georganiseerd tussen de collega’s van ING en echtgenoten op het golfterrein “De Palingbeek”. Elke deelnemer stortte € 30, maar er was ook de mogelijkheid om bijkomende strokes te kopen. Een extra slag kostte €5 per stuk en de hoeveelheid slagen die bijgekocht konden worden, was ongelimiteerd. Het ingezamelde geld, in het totaal € 1.100, ging integraal naar “Power For Youth“, Unicef. We beleefden een mooie, zonnige dag op een prachtig terrein. De sfeer was subliem en het is ook nog eens voor een goed doel ! Wat wil een mens nog meer ? Op naar de volgende editie ! “