Word partner van UNICEF

Trefwoorden

Zet u in voor de kinderen en versterk uw imago als verantwoordelijke onderneming.

Financiële steun
Engagement van uw merken
Inzet van uw klanten
Engagement van uw medewerkers

Financiële steun

Neem actief deel aan ontwikkelingshulp en investeer in de toekomstige generaties. Een kind de kans geven om naar school te gaan heeft écht een effect. Een meisje dat onderwijs genoot, loopt als volwassene minder het risico dat haar kindje vroegtijdig sterft dan een mama die niet naar school ging. Ze zal op minder jonge leeftijd trouwen. Zo heeft ze meer kans op goede levensomstandigheden en werk. Een mama die zelf school liep, zal ook haar eigen kind gemakkelijker naar school laten gaan. Op die manier houdt zij de ontwikkelingscyclus in stand.

Eurofins bijvoorbeeld, financiert de UNICEF-programma’s om ondervoeding te bestrijden.

Investeer met UNICEF in innoverende projecten,  ontworpen om duurzame, rendabele en voor iedereen toegankelijke oplossingen te bieden. Zo komt u tegemoet aan de kwetsbaarste kinderen. Meer informatie over innovatie.

Engagement van uw merken

Als prijs en kwaliteit even goed zijn, dan kiest 71% van de consumenten ervoor om producten te kopen van merken die met een NGO samenwerken.

Een deel van de winst uit producten of diensten die u verkocht, wordt doorgestort. Op die manier steunt u UNICEF en versterkt u het imago van uw merk.

Pampers bijvoorbeeld, steunt UNICEF in de strijd tegen tetanus. Meer informatie

Inzet van uw klanten

Toon uw klanten dat u zich inzet voor de kinderen en betrek hen bij uw acties

    • Biedt uw onderneming klantenkaarten aan? Waarom zou u uw klanten niet voorstellen om hun verzamelde punten aan UNICEF te schenken? U ruilt hun punten in en stort het equivalent in geld door aan UNICEF.
    • Koop een HappyPack: wenst u uw klanten te bedanken en tegelijkertijd kinderen te helpen? Stel hen dan een solidair geschenk voor, na een bepaald aantal aankopen of als dank voor hun trouw aan uw onderneming. Neem een kijkje op happypack.be: kies een geschenk dat het leven van de kinderen kan verbeteren. Zo zullen uw klanten trots zijn dat ze voor uw merk hebben gekozen. Vaccins, dekens, voetballen, … de keuze is groot! Wij zorgen ervoor dat het geschenk terechtkomt bij de kinderen die er het meeste nood aan hebben. Contacteer Isabelle Bersani voor meer informatie over gegroepeerde bestellingen.

Schenk een HappyPack

Motiveer en sensibiliseer uw klanten door een fondsenwervingsactie te organiseren ten voordele van de kinderen. Om dit initiatief aan te moedigen, kunt u het ingezamelde bedrag verdubbelen en aan UNICEF overmaken.

Keytrade Bank bijvoorbeeld, ondersteunt het project Schools for Africa dankzij de schenking van effecten door haar klanten.

 Engagement van uw medewerkers

  • Organiseer een evenement binnen uw onderneming: een golftoernooi, een liefdadigheidsconcert, een maaltijd, een gala-avond, …  ten voordele van UNICEF.

Zo organiseert GSK bijvoorbeeld het hele jaar door een aantal inzamelacties. Ontdek hier de actiepagina van GSK

ING stelt haar personeelsleden voor om meter/peter te worden van UNICEF en organiseert ook evenementen voor fondsenwerving. De bijdragen van het personeel worden verdubbeld door de werkgever. Ontdek hier de actiepagina van ING

  • Waarom uw medewerkers engageren?

Er bestaat een direct verband tussen het engagement van de medewerkers en verschillende factoren die het succes van uw onderneming bepalen, zoals de  prestaties van de werknemers of het behoud van talent. Dit stelt een Franse studie van het bureau Right Management (‘Engagement des collaborateurs. Optimisation des performances organisationnelles‘, 2010).

Een onderneming die burgerwaarden ondersteunt en haar medewerkers de kans biedt concreet hieraan bij te dragen, zal écht baat hebben bij dit engagement.Uw personeel zal zich hierdoor trots en sterk betrokken voelen.

  • Sport for UNICEF

Sport is goed voor lichaam en geest, zeker als het voor het goede doel is.

Daarom heeft het initiatief Sport for UNICEF zoveel succes bij bedrijven in België. Het zorgt er namelijk voor dat mensen ook binnen hun beroepsleven een belangrijke goede daad kunnen stellen.

Elk jaar opnieuw neemt UNICEF België deel aan tal van sportevenementen. Ga met uw onderneming de uitdaging aan en schrijf u in als UNICEF-team. Daarna moet u zich enkel nog laten sponsoren door uw collega’s, familie of vrienden. Zo zorgt u ervoor dat UNICEF een betere toekomst kan bieden aan ontelbaar veel kinderen wereldwijd.

Agenda van onze sportevenementen Ga naar Sport for UNICEF
Contacteer ons voor meer informatie