Britse voetbalicoon David Beckham wordt wereldwijd door miljoenen fans bewonderd om zijn prestaties op het voetbalveld. Hij steunt UNICEF al sinds hij nog bij Manchester United speelde. Het team werd partner van UNICEF UK in november 1999 om de bekendheid van UNICEF te vergroten en fondsen te werven. Met de opbrengsten van dit ‘United for UNICEF’-programma zijn educatieve en recreatieve programma's opgezet voor kinderen wereldwijd, waarbij voetbal een belangrijke rol speelt.
Meteen na zijn aanstelling als ambassadeur reisde hij naar UNICEF’s supply division in Kopenhagen, het grootste humanitaire warenhuis te wereld van waaruit hulpgoederen vertrokken naar kinderen die waren getroffen door de allesverwoestende tsunami in de Indische oceaan in december 2004. Hij deed een oproep op TV om UNICEF te steunen, een belangrijke troef in de campagne.
Sindsdien reist hij de wereld rond om UNICEF wereldwijd aan de slag te zien. Hij ondersteunt onze campagnes met passie, maakt mensen bewust van de dringende en vaak verborgen problemen waar kinderen mee te maken krijgen, zoals ondervoeding, noodsituaties, geweld tegen kinderen en aids, en roept op UNICEF te steunen.
In 2008 ging hij naar Sierra Leone om de aandacht te vestigen op de erbarmelijke overlevingskansen van de kinderen in het land. Zijn missie naar Zuid-Afrika in 2009 stond in het teken van de vooruitgang die wordt geboekt in het voorkomen van de overdracht van HIV van moeder op kind. In 2013 trok hij naar de Fillipijnen om mee te helpen fondsen te werven voor de kinderen en hun families die waren getroffen door tyfoon Haiyan. In 2014 nam hij een video op om de strijd van UNICEF te ondersteunen om het Ebolavirus in te dijken.
In juni 2015 bezocht hij Cambodja, waar hij kinderen ontmoette die het slachtoffer waren geworden van geweld en mishandeling. Hij zag er hoe UNICEF zich inzet om kwetsbare kinderen te beschermen. Ontroerd door de verhalen die hij hoorde, sprak hij vervolgens tot de Verenigde Naties en riep wereldleiders op om kinderen, en de meest achtergestelde in de eerste plaats, centraal te stellen in de nieuwe Duurzame ontwikkelingsdoelstellingen.
In december 2016 bracht Beckham samen met UNICEF de krachtige video ‘Violence marks forever’ uit over de impact van geweld en misbruik bij kinderen. De film kreeg binnen de 48 uur 14.7 miljoen views. Aan de hand van Beckham’s tatoeages, die voor hem herinneringen zijn aan positieve en belangrijke gebeurtenissen, toont de video hoe over deze stille crisis onuitwisbare littekens nalaat bij kinderen overal ter wereld.